Detta hittar jag på KLTs hemsida . Där finns även grafer.
Kommentarer för april 2012
Punktligheten till slutstation rätt tid + 5 minuter på Stångådalsbanan var i april 91%. Det är en försämring med 2 procentenheter jämfört med mars.
Punktligheten till slutstation rätt tid + 5 minuter är 91% på Tjustbanan. Det är en försämring med sju procentenheter jämfört med mars.
Trafiken har fungerat bra under april. Dock har punktligheten sjunkit något främst på Tjustbanan.
Vi har under månaden haft samtliga Itino i trafik. När det gäller Y2 har vi under april börjat få rätsida på fordonen som gör att trafiken har gått mer stabilt.
På Stångådalsbanan ställdes 5 tåg in på hel sträcka och 14 på delsträcka under månaden. Orsaken till inställningarna var främst fel på infrastrukturen, men även fordonsproblem.
På Tjustbanan ställdes 4 tåg in mellan Västervik och Linköping på grund av fordonsskador.
För övrigt så har det varit en del mindre fordonsfel och infrastrukturfel som har ställt till förseningar. Det stora problemet är som vanligt möten på Stångådal där det är långt mellan mötesstationerna.
På Tjustbanan har det under april varit banarbete på natten då Trafikverket har bytt sliprar. Detta har medfört att hastigheten har fått sättas ner på vissa sträckor vilket har orsakat en del förseningar. Annars är det stora problemet till förseningar på Tjust radioblockssystemet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar