lördag 9 februari 2013

WARMBADHUSET nästa sommar?

Fick en kommentar från min mamma under jordshowen idag. Hon sa
-Det här numret skulle ni ha vid Warmbadhuset i sommar?
Då slog det mig att det kanske förväntas någonting på måndagskvällar i juli 2013? Frågan är vem som ska göra vad och hur det ska organiseras och framförallt finansieras...
Förslag får gärna lämnas här som kommentar på min blogg eller mejla mig eller meddela mig via Facebook. Det tar tid att planera och förbereda för att det ska bli bra och min känsla är att sommarkvällskultur vid Warmbadhuset har kommit för att stanna. Men det kan utvecklas från 2012 års första försök till kulturkvällar i samverkan med exempelvis Konstföreningen som har ansvaret för scenen i anslutning till deras konsthall, Vimarhem som äger huset intill, polisen som måste ge tillstånd till offentligt arrangemang, Komedianten som är Vimmerbys teatersällskap , Studieförbundet som kan hjälpa till med "STIM-tillstånd."

Vilka tycker du ska ta olika roller vid Warmbadhusets kulturkvällar i sommar. Vilka artister, vilka profiler och vad vill du se på scenen i sommar? Ett önskemål är ett segeltak liknande det som finns på Mariannelunds torg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar