torsdag 1 februari 2018

Fixartjänst och ARLA- 2 goda nyheter


Fixartjänsten is back. Så bra, tycker jag. Servicegruppen kommer att göra stor skillnad för många i sitt utövande av fixartjänsterna framöver. Det är jag helt säker på. Lycka till med ert viktiga arbete!http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=6872188

Arla investerar 50 miljoner. Grattis Vimmerby! Vi räknar med att det åtminstone till huvuddelen blir lokala företag som får jobben. Vimmerby har många duktiga hantverksföretag som kan bistå med installationer mm.

Två goda nyheter i senaste dygnets mediarapportering som jag vill lyfta denna 1 februari 2018.

I eftermiddag är det ett stort möte kring hur vi ska få fler lokala livsmedelsproducenter. LRFs Rosé-marie Winqvist, min gamla kollega, samordnar mötet om länets livsmedelsstrategi. I eftermiddag ses vi på Vimmerby Stadshotell. Läs mer om länets arbete kring växande värde och livsmedelsstrategin som antogs 2015.  https://rfkl.se/livsmedel

Nästa vecka ska jag besöka Sjundekvill nya gårdsmejeri med mina elever från Gamlebygymnasiet. Det ska bli skoj och det är ju en satsning som stämmer perfekt med eftermiddagens tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar