tisdag 9 augusti 2011

KS idag!

Så var vi igång igen. Kommunstyrelsen sammanträdde idag igen och det var en mjukstart. Inga stora frågor direkt men många små men ack så viktiga spörsmål.

Läs mer på Vimmerby kommuns hemsida och i Vimmerby Tidning efter hand!

Ensam kvinna i alliansgruppen är jag men inom Centerpartiet är Anna Svensson och Curt Tyrberg samt givetvis Per Åke Svensson ett bra stöd samt Tomas Holgersson m fl som hjälper mig i många frågor. Eva Svensson, Marcus Jonmyren och Peter Fjällgård ger mig också bra inspel. Nätverket är det viktigaste för att man ska finna stöd i olika frågor så att man kan medverka till bra beslut.

Denna blogg är också viktig för mig i mitt politiska liv. Här kan jag uttrycka tankar och få tips och råd. Man är ju ett resultat av de upplevelser man har och de människor man mött och utifrån det formas var och ens värderingar och uppfattningar om saker och ting.

Viktigast av allt vad gäller mitt politiska engagemang är att medverka till bästa tänkbara beslut för Vimmerbys hållbara utveckling. Tillsammans får vi Vimmerby att växa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar