tisdag 6 september 2011

KS idag!

Idag har Per Åke Svensson förhinder att delta på KS. Lasse Nilsson ersätter honom. Han upplever ett stort problem att delta i dessa långa möten då han driver flera större företag med många anställda. Igår ställde han frågan hur man kan ha ett arbete som tillåter att man är borta en hel dag flera gånger i månaden.

Jag instämmer att det faktiskt är svårt men inser att det är oändligt mycket lättare för mig även om det kräver en hel del extra helg- och kvällsarbete att vara fritidspolitiker. Min arbetsgivare är generös men kräver givetvis samma leverans av mig även om jag inte fysiskt är på min arbetsplats två dagar i månaden.

Inga stora frågor på KS idag förutom en djupdykning i kommunens svåraste nämndbudget. KS budget är mycket abstrakt och flera delar är svårbegripliga i den. Tratten är en av delarna som behöver förtydligas tycker jag.

Hur gick stadsfesten ekonomiskt och vad tycker Vimmerbyborna om den? Hoppas att vi får svar på det idag!

Ulriksdalsområdet är en annan viktig fråga. Vilka besked behöver Vimmerby IF från kommunen för att deras utveckling inte skall stagnera? Många familjer drabbas om Vimmerby IF inte får rätt och rimliga besked angående kommunens tidsplan för översiktsplanering. Här bär vi alla ett stort ansvar. Min lilla sjuåring började på fotbollsträning i söndags. Vimmerby IF är en fantastisk förening med mycket duktiga tränare. Tack Maria Wagenius och hennes tr'narkollega för mottagandet av Emilia. Om tre är skall det spelas Bullerby Cup!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar