lördag 2 juni 2012

Barnpromenader i Astrid Lindgren miljöer!

I sommar, alla måndagar klockan 18 kommer jag och min familj att erbjuda upplevelsevandring med film- och boktema i Vimmerby stadskärna. Maken avslutar promenaderna med musikunderhållning vid gamla Elverket eller Varmbadhuset och Vimarhems nya fina scen. Det ska bli riktigt skoj att arrangera något i denna fina miljö. Start den 2 juli. Biljetter kommer kunna köpas på Turistbyrån vid torget. Karin Nyman uppmuntrar mig att göra denna lilla kulturgärning och jag uppskattar verkligen vår mejlkommunikation om Astrid Lindgren och Vimmerby som vi haft de senaste åren. Det började med barnkartan tillsammans med Ingmarie Fransson , Gerdmarie Schultz och Christina Thorstensson år 1999. Sedan uppdaterades denna 2006 och jag ordnade barnpromenader för kommunens alls tvåor och treor. I fjol gav jag ut min bok och lät plantera hängasken samt erbjöd stadsvandringar på måndag kvällar i juli månad 2011. Barnpromenader är nästa steg och allt har kommunicerats och diskuterats med Astrid Lindgrens dotter, Karin Nyman. Jag är mycket glad för detta och för att Carl-Olof Nyman ville ha 10 ex av min bok till sina barn och barnbarn. Hoppas nu att årets satsning med barnpromenader faller väl ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar