söndag 4 november 2012

Vindkraftsmöte i Mörlunda idag

LRF har lokalavdelningsmöte med Mörlunda-Tveta LRF i eftermiddag. Jag deltar som energisamordnare i LRF Sydost med erfarenheter av bland annat vindarrendefördelning och markarrendefrågor.

Idag är det småskalig privat vindkraft hos Peter och Monika Lundin som ska studeras. Ska bli spännande att få reda på avskrivningstiden för detta mindre vindkraftverk och jämföra det med solelpaneler som jag tror kommer att bli mer och mer vanliga i takt med att elpriserna stiger och självförsörjningsviljan ökar på den egna gården och på det egna företaget. 10-15 år pay-off-tid måste den förnybara elen klara för att den ska bli intressant för flera tror jag. Läs mer här:
http://www.vimmerbytidning.se/article/articleview/45673/1/4/

Nu måste jag snabbt försöka förstå och förbereda mig för kommunstyrelsemötet på tisdag. Ska till Växjö hela dagen imorgon och möten hela kvällen så de 172 sidorna måste läsas igenom idag och de frågor som måste diskuteras i partigruppen måste mejlas ut snarast så att alla berörda hinner ge inspel till PerÅke och mig som sitter i KS för centerpartiet i Vimmerby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar