tisdag 10 februari 2015

Oppositionsråd utan wi-fi !

Min arbetsplats i Stadshuset i Vimmerby saknar wi-fi vilket medför konsekvenser för mina möjligheter att arbeta inom mitt uppdrag. En av de viktigaste delarna i ett oppositionsråds verksamhet, som jag ser det är att kommunicera och läsa handlingar i form av stora dokument. Många handlingar har jag i drop-box som fungerar uselt utan wi-fi. 

Kommunstyrelseförvaltningen har anmält detta till ITSAM, men ännu är det inte åtgärdat och inget besked om när det ska vara åtgärdat. 

Sedan jag hade min första arbetsdag i Stadshuset den 2/1 2015 har det saknats wi-fi på den plats där jag är satt att arbeta ifrån. 

Hoppas att detta ordnas snart, så att demokratiarbetet kan utvecklas. Någonstans läste jag nämligen att oppositionen är demokratins säkerhetsventil. Jag tar mitt uppdrag på största allvar och vill verkligen att Vimmerbys medborgare och de som röstat i Vimmerby ska kunna känna tillit för Vimmerbys politiker och hur demokratin sköts. 

Jag vet att Vimmerby stadshus har fiber men vad hjälper det när acesspunkter inte fungerar. Får uppfattningen att det är på liknande sätt på flera platser i kommunen. 

1 kommentar:

  1. I frödingerummet finns wi-fi där jag är lokaliserad nu. Men kommunchefens accesspunkt fungerar ej ännu...

    SvaraRadera