onsdag 24 maj 2017

Långhelg

Fin tid ute nu och jag njuter stort av naturens magi nu.

Men en oro över vattenbrist gnager i mig.

Mina odlingar är mindre än ett normalår då bevattning inte kan ske nu när det är bevattningsförbud. Mina tunnor med regnvatten är snart tomma så det får bli torra odlingar med förhoppning om påfyllning från himlen snart.

Helgen innehåller rättning av arbetsuppgifter i mina kurser på Gamlebygymnasiet och påbörjan av betygsättning. 

Imorgon firar Norra Kvills Nationalpark 90 år.

På lördag är det vårmarknad. Centerpartiet finns på plats som vanligt och jag hoppas att Du som vill diskutera lokala politiska frågor tar svängen förbi oss någon gång mellan 9.30 och 13.30.

Hoppas vi ses! 

Tack till Vimmerby dansstudio för den fina dansuppvisningen i söndags. Imponerande verkligen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar