måndag 22 mars 2010

Rättelse i insändare från mig i dagens Vimmerby tidning.

Jag har hänvisat till Peter Fjällgårds blogg där han beskriver kostnaden för att införa 6-timmarsdag i Vimmerby kommun. Wesik har ändrat och skrivit att Peter Fjällgård påstår 50 miljoners kostnad utan att hänvisa till vart man kan läsa om beräkningen. Jag beklagar detta då jag heller inte fick reda på ändringen av min insändare. Är det inte kutym att informera skribenter om ändringar före publicering??

Tacksam om Vimmerby tidning kan kommentera denna fråga?

Innehållet i insändaren kan även kompletteras med frågan:

Skall ni behovsanpassa det höjda barnbidraget som ni föreslår som en av ersättningarna för borttagandet av RUT, Högberg och Nilsson, annars kommer det ju att gynna även småbarnsföräldrar med hög inkomst. Hur gynnas basindustrin av höjt barnbidrag? Vad förväntar ni er att småbarnsföräldrar skall konsumera mer av? Leksaker, Thailandsresor, kläder eller något mer klimatsmart och livskvalitéhöjande som mer tid med sina barn. Mer tid kan man få om man köper avlastning i hemmet i form av städning, fönsterputsning osv. men den möjligheten har ni ju tänkt att ta bort för att det är fel kund som köper tjänsterna. Återigen skall SAAB sluta göra bilar eftersom det är fel kund som köper bilen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar