Bodell (vd för KLT)var i Vimmerby häromsistens och påstod att vi har ett förträffligt avtal med VEOLIA. Han hade heller aldrig mött en resenär som klagade på biljettpriset. Ingen som han mött tycker att det är för dyrt att åka tåg. Bodell, det är inte problemet. Problemet är att man inte vet om man kommer fram. Och framförallt att man inte vet hur man kommer fram, dvs med vilken komfort. Y1-tåg som inte kan reglera temperaturen. Bastun har fått en ny innebörd. Installera en dusch så att man kan fräscha upp sig innan man ska på mötet i Kalmar kl 10 närman åkt från Vimmerby 6.02 eller när man kommit fram till mötet i Stockholm.
Har resenärerna på Stångådalsbanan rätt till nya tåg? Stickspåret från Linköping till Västervik har tack vare framsynta Västervikspolitiker fått fyra nya ITINO-tåg. Bodell, har kommunerna längs Stångådalsbanan fått erbjudande om att investera i nya tåg. De skulle behövas på den bana som har flest resenärer och som binder samman Linköping och Kalmar i Östra Götaland-Sveriges framtida framgångsregion med fossilbränslefri status. Här kan vi bygga Sveriges framtid med goda samarbeten och visionär politik.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar