torsdag 17 juni 2010

Vimmerby tidnings insändarsidor?

Idag fanns mycket intressant på insändarsidorna.

Min dräng hade också en dräng...ligger något i det talesättet även om jag tror att det är viktigt med en satsning på destinationsutveckling. Jag anser dock att VTN bör gå ut med en offertförfrågan och upphandla tjänsten i konkurrens och inte på förväg bestämma sig för en leverantör. Referenserna hos nämnda aktör är inte imponerande i mina ögon. På denna marknad finns såväl lokala, regionala, nationella och kanske tom internationella aktörer som kan erbjuda Vimmerby ett mycket prisvärt koncept. Fråga och processen och fokus är taget. Tiden det tar är väl värd att lägga då vi sedan kan vara säkra på att vi gjort vårt yttersta för att pressa priset samt få mycket för pengarna. En tydlig beställning med tydliga mål borgar för en bra upphandling.

Valet avgör skatten i Vimmerby...Moderaterna har själva varit i beslutsposition för den kommunala skattehöjningen för bygget av Vimmerby gymnasium om jag inte har blivit felunderrättad. Viktigt att inte få Ohly som finansminister, kan liknas vid en katastrofsituation för landets framtida finanser.

Ett renare Vimmerby...Kristdemokraterna fokuserar på stor fråga inför valet...Fler papperskorgar är jag inte säker är det allena saliggörande, ej heller att tvinga ungdomar och barn att plocka upp andras skräp, även om det kanske i vissa fall kan vara effektivt (kan dock även ha motsatt effekt bland hormonerna i unga hjärnor). Här måste till en attitydförändring och slit och släng samt konsumtionshysterin bör diskuteras i alla åldrar. Satsa på bra kvalité på prylar som håller länge och inte en massa bling-bling och lull-lull och framförallt inte snabbmat med alla dessa onödiga förpackningar.

Tack för den vackra sagan...ja här instämmer jag fullt ut...STORT TACK, Soovik, Isacsson och Jalminger för det ni gjort för Vimmerbys attraktionskraft! Ovärderligt initiativ för en liten småstad som Vimmerby.

2 kommentarer:

  1. Hej Ingela
    Med "valet avgör skatten i Vimmerby" avsåg jag att om man tar en rödgrön valsedel så hjälper det inte om vi i Alliansen kan sänka skatten lokalt, utan då höjs den nationellt i och med att jobbskatteavdragets fjärde steg försvinner.
    Jag är väl medveten om att Alliansen höjde skatten lokalt och det blir förhoppningsvis så att Alliansen i vimmerby också kan sänka den när ekonomin tillåter.

    SvaraRadera
  2. Bra! Vi är mycket väl överens om att det är bäst för Sveriges invånare om Alliansen får fortsätta vid makten ,vad gäller skattetrycket. Det bevisades tydligt i gårdagens riksdagsdebatt tycker jag.

    SvaraRadera