måndag 23 maj 2011

Halland i arla morgonstund, underbart!

Halmstad hela dagen idag och WORK SHOP om vattnets roll i biogasproduktion. I framtiden kommer avvattning av biogödsel bli allt mer intressant i takt med att kostnaden för att sprida gödsel blir allt större. Då är det betydelsefullt med en högre TS-halt för att slippa köra ut en massa vatten på åkrarna med dyr diesel.

Jag har övernattat hos mina agronomkursare: kristina och Mårten Lidfeldt i Abild, utanför Falkenberg. Det är alltid lika kul att ses och på vägen till Halland gjorde jag ett stopp hos brorsan med familj utanför Bredaryd. Där fick jag följa med på tipspromenad och kafferep så det blev en härlig söndag med olika samtal om livet och framtiden.

Jag har ambitionen att hinna hem till stora alliansgruppmötet i Vimmerby ikväll. Får se om det lyckas. Många frågor skall lyftas om jag förstått det hela rätt. Med fokus på Vimmerbys bästa engagerar jag mig i lokalpolitiken. Med hopp om att kunna vara en pusselbit i en positiv utveckling för vår lilla landsortskommun. Spela gärna in .vad DU tycker är viktigast för Vimmerbys framtid .här på min blogg eller via mejl eller facebook. Min mejladress är ingela.nilsson.nachtweij@vimmerby.se

Ha en härlig vårvecka, alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar