fredag 8 juli 2011

Hemma igen!

Borta bra men Vimmerby är bäst! Här har jag mina nära och kära och hönsen. Den som har ett bibliotek och en trädgård behöver inget mer.

På tal om trädgård så är alla välkomna hem till oss på Bysjövägen på Grön Trädgård på söndag eftermiddag kl. 13-17. Tipspromenad och kaffedrickande och politik. ITSAM, omsorg, nytt dagis mm är på agendan. Curt Tyrberg och Magnus Danlid och undertecknad kommer att vara på plats.
Läser i dagens tidning att Gudrun föreslår griseknoar istället för gråsuggor i Vimmerby. I samband med diskussion om Vackra Vimmerby föreslog även jag detta i kommunstyrelsen och att man ska lyfta möjligheten att ta fram Erik Reimhults oxar i naturlig storlek och placerapå lämplig plats i Vimmerby. Fiskaretorget tror jag har diskuterats för detta. Sponsring av detta borde gå att lösa. En arbetsgrupp behöver tillsättas för att arbeta med frågan underifrån på "Vimmerbyvis" så att utsmyckningen blir tilltalande för alla oss som bor och verkar här.

idag är sista arbetsdagen innan fyra veckors semester från LRF-jobbet. Städa och rensa skrivbordet står i fokus samt skicka olika nyhetsbrev och meddela omvärlden att man är helt avstängd till och med 8 augusti.

Fokus blir istället familjen, avkoppling, guidade vandringar på måndagar samt trädgården. Kanske lite blåbärsplockning. Det ser ut att bli massor av bär och snart är det hallondags i min trädgård nu när jordgubbar börjar sjunga på sista valsen.

Annie gjorde succe på alla plan i Visby. Hoppas nu att hon kandiderar. 20% 2020 ska vi klara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar