lördag 11 augusti 2012

Hannes Holm

Kan rekommendera sommarpratet med regissören Hannes Holm. Han beskriver fylligt hur han halkade in på sitt yrke på ett bananskal. Han hade egentligen velat bli sjökapten för att fly sin uppväxt och sitt hem men hindrades från att förverkliga den drömmen på grund av färgblindhet. Då gick hans liv åt helvete och det blev en smäll.
Spännande att fundera på sina drömmar och vad det ska bli av en. Äldste sonen fyller 20 idag och då funderar jag lite på hur han kommer att göra olika livsval och vilka livsval som jag själv gjort.
Att göra Väl genomtänkta och medvetna val och att inte ångra sina val även om man tvivlar på vart de ska leda. Det är mina två råd som jag vill ge mina barn på vägen. Tack Hannes för ett bra sommarprat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar