fredag 10 augusti 2012

Vision Vimmerby

En av de viktigaste visionerna för Vimmerby är att få ordning på luktproblemen vid reningsverket. Det är inte acceptabelt att boende i området måste uthärda stanken från förbehandlingens biobädd. Jag har kontakter som sagt att Max. 5 miljoner skulle det kosta att åtgärda problemen. Jag tycker att vi bör budgetera för detta i nästa kommunala budget. Det finns flera skäl. Dels för att Vimmerbyborna skall slippa odören och dels för att besökare skall slippa känna dålig lukt när man ankommer norrifrån. Vad tycker du???

2 kommentarer:

  1. Jag håller med. När jag pendlade till LInköping i början av sommaren var det undantag att det inte luktade när jag körde förbi morgon och kväll.

    SvaraRadera
  2. Jag får en känsla att det luktat mer än någonsin denna sommar. Stämmer det?

    SvaraRadera