onsdag 7 april 2010

Är Allaktivitetshusets nyttjandegrad optimerad?

Vimarskolans fritidsklubb är lokaliserad till ett skyddsrum. Jag föreslår samolokalisering av fritidsaktiviteter för alla åldar i Allaktivitetshuset. Vad gör man på banken efter tre och vad gör man på allaktivitetshuset innan ungdomarna har slutat skolan?? Pensionärer spelar boule i källaren men vad görs i resten av lokalerna?

Kan man tänka sig att använda dessa nya fina lokaler med modernt spelrum, filmredigering, danslokal osv för fritidsklubbens kunder? Givetvis behövs organisation av transport från Vimarskolan till Allaktivitetshuset då Storgatan måste passeras säkert men kan Källbackens fritis klara detta så skall väl Fritidsklubben klara detsamma. Vore ett lyft för denna verksamhet. Enda nackdelen som jag ser det är att idrottshallen kommer längre ifrån Fritidsklubben men det går säkert att lösa. Vet inte om det fortfarande erbjuds idrottsfritis i område 2.

Kan det bli en problematisk krock mellan 16 och 18 med blandade åldersgrupper? Jag ser möjligheter med det. Vad gör Du?

1 kommentar:

  1. Marita Lindström22 april 2010 kl. 10:54

    Jag har länge tyckt att det är motbjudande att vi erbjuder våra fritidshemsbarn lokaler som ligger under marknivå.
    Vilka andra grupper i samhället skulle acceptera detta?
    Vi vuxna är barnens trygghet och borde kunna se till att det finns vuxna som kan följa dem från Vimarskolan till Allaktivitetshuset.

    Jag kan reagera negativt när skolans personal släpper ut barnen och inte deltar i påklädningen i kapprum med barnen i de lägre åldrarna, samt följer upp hemfärden något.

    SvaraRadera