torsdag 27 september 2012

Välfärd

Ny tvättmaskin och livet leker igen. Tänk så bortskämda vi är i västvärlden. En trasig tvättmaskin och livet i vardagen blir krångligt. Rena kläder varje dag vill vi ha och som min medarbetare uttryckte det när jag diskuterade vilken tvättmaskin som vi skulle köpa och jag undrade om deras maskin tvättade rent. Det vet jag inte svarade han för kläderna som vi tvättar är inte smutsiga när vi stoppar dem i maskinen. Så sant och så tänkvärt att vi faktiskt tvättar kläder som inte är smutsiga. Jag skulle gissa att minst hälften av de kläder vi tvättar inte är smutsiga utan egentligen bara behöver en uppfräschning. Det kan man egentligen för det mesta klara med en rejäl vädring men vi väljer oftast ändå att tvätta och slita på snygga tröjor så att de tappar formen och måste ersättas med nya. Enligt en ung designer på modeveckan i Kalmar så finns det nu en trend att folk köper mer kvalitetskläder och mindre slit och släng. Glädjande tycker jag.

På tal om Kalmar så verkar Moderaterna där ha riktigt stora demokratiproblem. Först röstar medlemmarna fram en ung kvinna som oppositionsråd och sedan röstar fullmäktigegruppen fram en annan kandidat som hade förlorat medlemsomröstningen. Därefter bojkottas fullmäktigemötet av de moderater som ville ha den kandidaten som medlemmarna röstat fram. Så här kan politik vara när den är som sämst, tycker jag och hela demokratiproblemet i moderaterna i Kalmar verkar bero på en kärlekssaga mellan ett kommunalråd och ett oppositionsråd. Hoppas att det i slutändan blir en bra lösning för Kalmar kommuns ledning och att oppositionsrådet som tvingades lämna politiken hittar en ny verksamhet att engagera sig i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar