tisdag 4 september 2012

Vi är två i landet som kör gasbil utan tankställe på orten!

Albinsson, hösten 12 - Gasbilen.se

Tänk att jag hittade ett blogginlägg med en kvinna som också valt att köra Passat Ecofuel trots avsaknad av gasmack på bostadsorten. Jag tror i och för sig att hon har ett sämre utgångsläge än jag men jag delar hennes entusiasm kring biogas som fordonsbränsle. Jag tankar i Västervik, Kalmar, Linköping, Nässjö, Jönköping och Värnamo. Snart även i Oskarshamn där E on öppnar gasmack i september.

Senaste året har jag kört cirka 3000 mil varav tre tankar bensin dvs cirka 150 mil på bensin. Inget dåligt resultat och faktiskt är det så att familjen cyklar mer och anstränger sig stort att köra bränslesnålt för att gasen skall räcka längre.

Jag deltar nu i Sydost trampar som är en tävling för företag som vill klimatarbeta genom att uppmuntra sina anställda att cykla till arbetet, i tjänsten och privat. Man registrerar sina cykelresor varje dag och kan vinna olika priser. Framförallt är vinsten en bättre hälsa tack vare motionen och ett bättre samvete tack vare minskad klimatpåverkan. Gårdagens 15,5 kilometer sparade 58 kronor i bilresekostnad samt 3,1 kilo minskade koldioxidutsläpp. Vi är fem på jobbet som deltar och jag är initiativtagare och lagledare. LRF sydost har goda chanser att vinna tror jag...

Idag är det KS hela dagen lång med alltifrån IT till Idrottshall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar