fredag 12 april 2013

Elbalans?


Diagrammet!

Det diagram som ramlade bort i mitt förra inlägg var tänkt att illustrera min elbalans under årets tre första månader. Jag försöker igen och förhoppningsvis kan ni se diagrammet här nedan och dessutom förstå innebörden. Mars blev som jag skrev förra gången en bra månad för solel trots snö på panelerna några dagar, förbrukningen blev dess värre också ovanligt stor på grund av stort behov av extra elvärme.

Min elbalans är naturligtvis av ringa intresse, men man kan skala upp mitt diagram och sätta in andra siffror som gäller hyreshus, industrier, kontor, 100-tals villa- och garagetak och naturligtvis kommunens fastigheter. Då kan den miljövänliga solelen få en större betydelse som dessutom inte bara fungerar på sommaren.

En tanke tänkt i veckan: ”Tänk om folk visste hur enkelt det är.”

Tomas Holgersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar