lördag 26 december 2015

Sprid värme och hjälp till att bygga lokalsamhället där alla behövs!

Hittade detta inlägg i Barometern och lånar dessa fina ord för de beskriver så väl vad vi tillsammans har möjlighet att bygga. 



"Julafton. Igen. Ett år går fort nuförtiden. Det kanske det alltid har gjort i och för sig. Det känns som att 2015 blev ett kallare år. Lufttemperaturen har visserligen varit varm hittills, men ändå är det något som blivit kallare.

Klimatet? Jag tänker på klimatet människor emellan. Jag vill göra det varmare. Om än för en liten stund. Gärna längre. Gärna för evigt om det är möjligt. Jag hoppas att du är med mig. Låt oss göra 2016 till det varmaste året någonsin.

Det finns många sätt att sprida värme och glädje på. Jag tror att det bästa sättet är att göra något för någon annan. I det lilla. Eller i det stora. Därför tänker jag göra två saker under 2016 och jag vill uppmana dig att göra detsamma och skicka vidare till alla du känner. Gör två saker för andra människor.

Jag älskar att spela gitarr och sjunga. Jag vet att många tycker om att lyssna på musik. Så jag kommer att besöka minst ett flyktingboende under 2016 och spela musik för människorna där. Jag kommer också att besöka minst ett äldreboende och göra detsamma. Spela och sjunga med värme och glädje. Det tänker jag dela med mig av.

Det behöver inte vara så komplicerat. Jag är övertygad om att det räcker med ett leende. Ett vänligt och äkta leende. Till tiggaren utanför affären. Till eleverna i skolan. Till medmänniskor i allmänhet. Till alla medvandrare. Använd sociala medier. Skicka ett hjärta och en tanke till alla dina Facebook-vänner. Skicka vidare.

Ett år går fort nuförtiden. Låt oss sprida julens varma budskap vidare. Låt oss sprida det ljuset och den värmen över hela året och inte bara under juletid. Vi har ett fantastiskt civilsamhälle i Sverige. Jag har sett det med egna ögon. Varje dag den senaste tiden. Låt oss alla vara en del av det civilsamhället. Låt oss använda det hjärta och den goda själ som vi föddes med en gång. Och skicka vidare.

Kom ihåg att …det är folket som bygger landet. Jag skickar vidare Ulf Lundells ord. Gör det du också.

God Jul på dig. Vem du än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar