fredag 10 juni 2011

Budget i Vimmerby?

Mycket är oklart men vi får ha inställningen att vi gör en budget för Vimmerbys bästa. Demokratin kommer att ta de rätta besluten.

C föreslår en möjlig minskning av IT-kostnader för BUN med 600 000 kronor men det finns ingen vilja att ens undersöka den möjligheten. Kvalitetsförbättring i kombination med besparing tycker jag låter som en god idé. Förslaget kommer ursprungligen från Microsoft men tillämpas i flera kommuner i grannskapet. Ska kolla med BUN om hur de ser på den möjligheten.

Idag är det sommarshow på Vimarskolan. En av skolans lärare kommer att rappa om skolans lärare och om jag får gissa blir det succe! Sedan är det sång och dans av cirka 50 elever. Detta görs utanför skoltid och leds av min kära make. Han genrepade till halv elva igår kväll vilket gjorde att jag inte kunde delta i hela alliansgruppmötet igår kväll.

En rapp om Vimmerbys politiker till nästa KF skulle jag uppskatta. Vi behöver skratt och humor även i politiken, tror jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar