tisdag 21 juni 2011

LSS och omsorgen?

Peter Fjällgård ger sin syn på besparingar i omsorgen och LSS. KD vill att LSS-pengar skall tillföras omsorgsbudgeten för det anses att det är där de hör hemma och inte i finansen.

Jag undrar om någon kan förklara detta för mig. Jag inser att jag inte har full koll på denna fråga och hur omsorgens kostnadsfördelning mellan äldreomsorg och LSS ser ut. Äldreomsorgen skall väl inte betala LSS , eller?

En fråga som härmed söker svar! Strävar efter att få denna koll och insikt även i KS budget. Den är inte riktigt tydligt beskriven i de handlingar jag har. Anna S ställde några intressanta frågor till mig igår kväll på alliansgruppen som jag hoppas att presidiet skall kunna svara på idag.

Jag ser fram emot en intressant dag med kommunstyrelsen i Vimmerby. Flera viktiga frågor kommer att behandlas och förhoppningsvis tas bra bra beslut för Vimmerbys bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar