söndag 19 juni 2011

Jag håller på Annie!

Redan den 18 april var jag klar över vem som jag hoppas på som ny partiledare för Centerpartiet. Sättet hon mötte Ungdomsrådet på i Vimmerby. Som hon lyssnade och bekräftade dessa unga människor i Vimmerby. Dagen efter mötet med Annie föreslog Malin Gunnarsson som är ordförande i rådet att Vimmerby skall ansöka om att bli Årets ungdomskommun år 2012. Det var ett resultat av mötet med Annie och som sätter fokus på Vimmerbys ungdomar, vår viktigaste framtidsresurs. Ungdomssatsningar är mycket viktigt för Vimmerbys framtid. Centerpartiet vill stärka ungdomarnas röst genom att starta närradio i Vimmerby. Vi har redan en frekvens som vi kan sända på. Peter Fjällgård vill spela vinyl, en kväll i veckan om han får.

Hoppas att vi kan skapa resurser och hitta sponsring för närradio i Vimmerby. Jag minns att jag lyssnade på Vimmerby närradio när jag målade våra stora garageportar inför öppnandet av vår cykeluthyrningsfirma år 1999 (om jag minns rätt!). Det var bra musik att måla till och lite skönt snack emellan. Fokus nu är en revival för Vimmerby närradio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar