tisdag 28 juni 2011

Sommarlov!

Kommunfullmäktige tar nu sommarledigt och nästa möte är den 29 augusti. Själv jobbar jag till den 11 juli så sommarledigheten kommer snart och total avkoppling med motion, sol, böcker och Sommar i P1 varje dag kl. 13!

Mark Levengood hade ett bra program som jag lyssnade på i efterhand. Hur han blivit till var intressant. Hans amerikanske pappa trodde att han skulle till värmen i Haiti när han hamnade i kylan i Helsningfors. Det krävde långa värmande promenader med Marks mamma och plötsligt var hon gravid :-) Så kan det gå om inte haspen är på!

Jag ska även lyssna på Torgny Lindgren som bott på Trollenäs i Vimmerby. Han har så härlig västerbottniska och jag minns tydligt när Vimmerby bibliotek firade jubileum och Astrid Lindgren och hennes systrar hade ett samtal med margareta Strömstedt år 1992. Då läste Torgny en berättelse om amorinen i fontänen i den lilla småstaden Vimmerby och det var en alldeles säregen historia och upplevelse. Läs den!

Ge mig gärna tips om era favoritförfattare och favoritsommarpratare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar