lördag 20 oktober 2012

Strukturering pågår!

Dagen skall ägnas åt städning och strukturering av vardagen.

Givetvis ska jag också läsa KS-handlingarna som kom igår och vi har möte hela dagen på tisdag. Jag tycker att det är för kort tid att läsa in och diskutera ärendena med partigruppen och medborgare som ringer i olika ärenden. I andra kommuner har man en vecka för förberedelse mellan utskick och sammanträde. Det vore underbart att få tillgång till mer tid även i Vimmerby för som Bodil Jönsson säger så klokt : "Tankar tar tid" och viktiga beslut behöver förankras och diskuteras i KS innan de skickas vidare till KF. Vissa beslut tar vi dessutom utan KF och de ärendena är mycket viktiga att få rätt från början.
Bredband i Pelarne läste jag om i Vimmerby tidning idag. Tänk att så stor andel av invånarna har gått med i fiberföreningen. Detta engagemang behöver matchas och uppmuntras av Vimmerby kommun på olika sätt. Det jag inte förstod i tidningsartikeln var att föreningen dels har samtal med ITSAM och dels med VEMAB. Hur hänger det ihop, undrar jag som ledamot i KS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar