tisdag 28 januari 2014

Bloggens utveckling och nu startar jag ytterligare en blogg

Diagram över Blogger-sidvisningar

Så här ser läsarutvecklingen ut för denna blogg och jag uppskattar verkligen det intresse och de kommentarer som jag får kring det jag uttrycker här på denna blogg som jag startade i maj 2007. 1116 inlägg och cirka 5000 sidvisningar har bloggen haft och rekordet för ett inlägg var det med bilden på stenen vid Yxerns strand och som handlade om Yxerns sänkning. Hoppas att det blogginlägget kan bidra till en förnyad vattendom för Yxern som räddar länets största sjö från dessa stora miljöskadliga fluktuationer av vattennivån.

Igår föddes en ny blogg, nämligen min fullmäktigeordförandeblogg http://fullmaktige.blogspot.se/ som jag på skoj har kallat för Borgmästarbloggen med inspiration från Växjö och Eksjö som utsett sina fullmäktigeordföranden till Borgmästare. Men själv skulle jag väl få epitet Borgmästarinna i Vimmerby (HAHA!) då jag upplevde detta med inrotade könsroller igår kväll då jag kallades Herr ordförande av flera av ledamöterna i fullmäktige.

Jämlikhetsfrågan är ständigt lika aktuell och på Folkhälsopolitikst forum den 11 februari ska det föreläsas om genusperspektivet. Det ska bli intressant , tycker jag.

Fullmäktigeordförandebloggen finns länkad på www.vimmerby.se
 Varmt välkommen att läsa och kommentera mina inlägg även där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar