fredag 31 januari 2014

Sveriges mesta och bästa landsbygdsparti heter Centerpartiet och ingetannat

Pia Tingvall svarar på en insändare i dagens Vimmerby tidning och beskriver varför centerpartiet är det enda trovärdiga landsbygdspartiet i Sverige.

Läs hennes insändare. Den innehåller exempelvis en uppmaning till mer samverkan över gränser och då inser jag snabbt att Vimmerby kanske har ännu fler samverkansmöjligheter utöver överförmynderi, gemensam kommunjurist och IT-samverkan via Kommunalförbundet ITSAM!. 

Vilka samarbeten ser du för Vimmerby kommun? 

Jag ser Miljö och Byggsamverkan med Hultsfred och renhållnungssamverkan med ÖSK (Hultsfred och Högsby).

Jag ser inköpssamverkan med Västervik, Mönsterås, Hultsfred, Oskarshamn .  

Jag ser Astrid Lindgrens hembygd och LEADER eller lokalt ledd utveckling som det ska heta framöver. Där finns samverkan etablerad med Hultsfred, Eksjö och Kristdala.

Jag ser gymnasiesamverkan med Hultsfred .

Jag ser en gemensam satsning på samverkan med Linköpings universitet och med Linneuniversitetet . 

Fyll på min lista! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar