söndag 6 juli 2014

Tack Gotland för denna gång!

På färjan igen efter tre fina soliga somriga dagar på "öjn". Gotland levererar som vanligt bra väder och stämning, lite utlandskänsla. Ett gott land, helt enkelt! 

Jag har haft flera intressanta samtal med olika engagerade människor. Anna-Kajsa Arnesson och Monika Löfin-Rosen från Öland samt Eva-Lena Fungmark gav mig tänkvärda samtal liksom Västerbottens landstings miljöchef. Han beskrev deras klimatkonto som en metod att frigöra investeringskapital till Länstrafiken. 

Dagens nyheters monter med direktsända websändningar med snabba repliker gav mig intressanta reflektioner under ledning av Mats J Larssson. Lena Ek och Hannes Hervieu intervjuades inför Annies tal och Hanna Wagenius intervjuades efter talet. Sändningarna finns på webben och rekommenderas som ett bra komplement till papperstidningen och webbtidningen. Tre delar som ger en större helhet. Modern och fräsch form för kommunikation.http://www.dn.se/webb-tv/klipp/val-2014/ipsos-opinionschef-david-ahlin-om-cs-senaste-opinionssiffror/

Och så träffade jag Staffan på Oxgården i Vimmerby och språkade med honom om destinationsutveckling mm. Det var kul och jag fick en inbjudan av hans fru till Elisabethgården där hon är föreståndare. Den inbjudan ska jag definitivt förvalta. De tyckte att det var så smidigt att åka till Visby från Vimmerby och jag håller med. Det är ju faktiskt smidigt åt båda håll så välkomna alla gotlänningarna som vill besöka Vimmerby som vill ha miljöombyte och semester. 

Min kusin som bor i Visby var på fastlandet denna helg så jag hoppas att vi kan ses när de ska till fastlandet och Vimmerby nästa gång. 

Avslutningsvis vill jag tacka min rumskompis från Kalmar som är uppvuxen i Virserum, Ingegerd Pettersson. Många skratt och berikande samtal har vi haft. 

Tack också hela gänget och Centerkvinnorna som gav stipendium till mig för detta Almedalsbesök! Det gav mersmak och mycket positiv energi! Vi är en betydande KRAFT för feminismen i Kalmar län. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar