tisdag 28 maj 2013

Brevet hemifrån

Mediaprogrammets elever kanske kan hjälpa kommunen med en kreativ kommunikation med utflyttade Vimmerbybor.

Det tror jag vore ett kanonbra upplägg och ett resonemang om hur olika kommunala kommunikationsinsatser kan samordnas och göras effektiva med digital teknik och användande av sociala medier vore välkommet tycker jag . 

Det kanske inte är hemsidan med Brevet hemifrån (som jag föreslår i den motion jag la i KF igår) som ska användas utan det kanske ska byggas något nytt, kreativt och modernt sätt att kommunicera med presumtiva hemvändare och de som vill veta vad som händer på hemorten. Facebook sidan: Du vet att du är från Vimmerby har 3000 medlemmar och det visar att det finns ett stort intresse att hålla kontakten med den ort där man haft sin uppväxt. Även Pelarnes skolttäff vittnar om det intresset.

Tillsammans får vi Vimmerby att växa. 

Efter kommunfullmäktigedebatten om barnfattigdom vill jag betona att jag anser att Barnfattigdom ska bekämpas med kraftfulla åtgärder på fältet. En handlingsplan skulle kunna vara bra men vi har barnbilagan och barnkonventionen som verktyg och nämnderna jobbar på olika sätt med bekämpning av Barnfattigdom och det är mycket viktigt att arbeta med denna fråga anser jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar