torsdag 5 juli 2018

Vimmerby kommun på sociala medier

Har fått frågor om hur man hittar min blogg via kommunens hemsida.

För ett antal år sedan beslutade nämligen kommunstyrelsen på initiativ av Peter Högberg att kommunens ska länka till bloggar på sin hemsida.

Kommunalrådet (det ena), jag som oppositionsråd samt kommunchefen har varsin blogg.

På förra hemsidan fanns länkarna till dessa tre bloggar direkt på förstasidan i en menyrad.

Nu har kommunen en ny och mycket modernare hemsida. Bloggarna  finns här http://www.vimmerby.se/socialamedier

Och den fliken finns längst ner i det röda fälten på hemsidan.

Tack till alla er som läser mina rader på bloggen. Senaste veckorna har jag haft 800-1000 sidvisningar  per dag under de dagar som jag publicerat nya inlägg.

Senaste inlägget om att vi i C föreslår byggnation av förskola i Nybble har lästs av 800 personer på bara 48 timmar. Inlägget om Gullringen lästes av över 1000 personer.

Kontakta mig gärna med förslag på ämnen att skriva om och förbättringsförslag. Tack på förhand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar