torsdag 7 april 2011

Lös problemet, hitta en lösning...


I april behövs ingen oro för turistbyråanställda. Då ska fokus vara årets säsong.

Turistbyrån skall vara kvar i Rådhuset. Sveriges bästa turistbyrå fungerar förträffligt i dessa lokaler. Det var en stor och energikrävande process att flytta verksamheten till rådhuset och det skapar bara en massa oro att planera en ev. flytt av verksamheten i detta skede. Se till att få ordning på VTN. Ge Piroska och Ann-Louise tillsvidareanställning. De är permitterade och ska följdaktligen sluta den sista december i år. Det är inte hållbart och risken är stor att de söker andra jobb i denna osäkerhet vad gäller politiska signaler. Vimmerby har misslyckats att rekrytera en ny Zlatan som näringslivschef. I väntan på ny rekrytering borde man verkligen se över vad VTNs chef kan göra på detta område. Hon fick ju jobbet som turism och näringslivschef och fick lön för en sådan arbetsbeskrivning. Nu är hon inte längre näringslivschef utan bara turistchef och VTN har för stora kostnader för henne. Åtgärder i detta kräva av VTNs styrelse snarast och jag önskar att mina Centervänner, Leif och Per-Åke agerar omgående. Jag vet att Leif vill ha kvar Turistbyrån i Rådhuset.

Varför inte rekrytera Christina Torstensson till näringslivschef i Vimmerby och undersöka om någon av de redan anställda i turistverksamheten kan bli chef för turismen med rätt lönenivå.

4 kommentarer:

  1. Micael Glennfalk skriver att det jag här skriver om VTN är felaktigt. Kan jag få en precicering om vad som är felaktigt, så är jag tacksam, så att jag kan dementera felaktiga uppgifter. Givetvis beklagar jag om felaktigheter i detta blogginlägg orsakat besvär för någon och felaktigt påverkat debatten. jag återkommer med dementier då jag har fått mer info på fötterna.Vänliga hälsningar/bloggens ägare

    SvaraRadera
  2. jag var på intervju ang jobbet som nlc..han glennfalk är ingen raketingengör, direkt..även om han tror det själv...alla mina system sa "nej tack" till vidare diskussion med honom.

    SvaraRadera
  3. Ett tips kan vara att börja ställa frågor om hur rekryteringen har hanterats. Jag sökte tjänsten som näringslivschef men blev inte ens kallad till intervju trots att jag har synnerligen goda meriter och verkligen rätt profil för jobbet. Efter några telefonsamtal framkom att flera starka kandidater hade plockats bort i urvalet och att ingen på kommunen kunde ge en saklig motivering till varför de bästa kandidaterna valts bort. Kan det vara så enkelt att kommunalrådet inte vill ha en stark näringslivschef utan en svag nickedocka som inte stjäl uppmärksamhet från honom?

    SvaraRadera
  4. Ingela Nilsson Nachtweij16 september 2011 kl. 10:30

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera