lördag 23 april 2011

Vimmerbypolitiken?

Ett nytt kapitel i Vimmerby lokalrevy håller på att formas...

När jag gav mig in i politiken så var det många som sa till mig. Försök att vara dig själv och driv de frågor som du brinner för och vill lägga kraft och energi på. Låt dig inte korrumperas , Ingela, var det flera som sa.

Tankvärda ord från nära vänner som jag har högt förtroende för.

Lokalpolitik måste vara för Vimmerbys bästa. Vad som är Vimmerbys bästa är utmaningen. Inte är det pensionsavtal som ett fåtal skott sig på. Ej heller stora underskott i deltagandet i projektsatsningar som inte lett till något nytt och bestående.

Micael Glennfalk betonar i dagens tidning att den insändare jag skrivit om Näs skall stå för mig själv. Något annat har jag aldrig påstått då mitt namn stått ensamt under insändaren.

Initiativet till insändaren fick jag av tre grabbar på Frammisgalan som uttryckte tankar om kommunens prioriteringar. Det borde givetvis framgått i texten men jag berättar det nu för den som vill läsa. I fortsättningen kommer jag att ha stort ungdomsfokus i Vimmerbypolitiken. En motion om detta kommer på tisdag.

Fokus för mig nu är att öppna för en bredare dialog om kommunens prioriteringar. Välkomna att delta i den här på min blogg. Vad tycker Du i denna fråga? Luften är fri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar