onsdag 6 april 2011

Turistbyrån ska vara kvar i Rådhuset!

Jag anser att Turistbyrån befinner sig på en alldeles utmärkt plats för sin verksamhet. M vill beräkna besparingen som man kan skulle kunna göra genom att samla turistverksamheten på Näs. Jag och flera Centerpartister med mig vill inte flytta Turistbyrån då den fungerar bra som dragare till torget. Mitt upprop är nu: BEVARA TURISTBYRÅN I RÅDHUSET! Finansiering av Näs måste lösas på annat sätt inte minst genom att exempelvis ta inträde till olika evenmang. Attraktionskraften ökar då man får betala för god kultur. Två tanter och en hemost borde exempelvis ha en entréavgift liksom musikkvällar på sommaren. Utställningen är så pass bra och kommunen har inte råd att lägga 6 miljoner på Näs varje år. 10 anställda är i dagsläget för många även om jag tycker att Näs är en helt fantastisk del av Vimmerbys attraktionskraft och har stor utvecklingspotential. Regionförbundet borde kunna hjälpa oss med ett kulturbidrag till dennna viktiga verksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar