lördag 23 april 2011

Ur Vimmerby tidning

Stort engagemang i Näs

21.04.2011 06:05



Med anledning av insändarsvar från Kristina Alsér och Kjell-Åke Hansson, Kulturkvarteret Astrid Lindgrens Näs vill jag kommentera att jag aldrig fått så mycket positiv återkoppling för en insändare i Vimmerby Tidning som jag fick för den jag skrev om Vård, skola omsorg och Näs den 18 april.

Det vittnar om ett stort engagemang hos Vimmerbybor i denna fråga. Det är ju mycket positivt att många berörs. Vi behöver gemensamt diskutera framtiden för Näs och dess utveckling.
Vi behöver tillsammans, politiker, turistaktörer m. fl. öppna en bredare dialog om framtidens verksamhet och finansiering.
Jag hoppas slutligen att vi tillsammans skall hitta vägar till finansiering. Till exempel ett kulturbidrag från regionförbundet vore välkommet, till vår fina verksamhet på Näs.

Ingela Nilsson Nachtweij

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar