tisdag 2 december 2014

Inspireras av Lena Ek

Hon intervjuades av radio Östergötland idag (den kanalen har bättre mottagning på min radio) och fick frågan om vem som var hennes bästa vän i riksdagen. Hon funderade en kort stund och konstaterade att hon trivs mycket bra i Centerpartiets riksdagsgrupp men att hennes bästa vänner är de som hon företräder och i synnerhet de som har kryssat henne i riksdagsvalet. 

Jag känner samma sak fast i min hemkommun. De som jag i första hand tänker på när jag reflekterar över hur jag ska agera politiskt är de som har kryssat mig i kommunvalet. När S och M begränsar demokratin så tänker jag att jag tillsammans med mina partikamrater har ett stort ansvar att upplysa Vimmerbyborna om det odemokratiska förslag som den nya majoriteten har lagt fram och som man har för avsikt att ta beslut om på måndag på ett extrainsatt KF. Det förtroende som de väljare som har kryssat mig finns i centrum och självklart alla som röstat på Centerpartiet. Man kan ju fundera över om S och M  inte reflekterar alls över att man plötsligt kan befinna sig i oppositionsposition igen och vilka konsekvenser det kan innebära. 

På fredag tar vi emot vår riksdagsman Anders Åkesson för att lyfta demokratifrågorna ännu tydligare i Vimmerby. Anders Åkesson har demokratifrågor som ett av sina ansvarsområden i riksdagsgruppen. 

Återkommer med mer info om det besöket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar