söndag 23 juni 2013

Reflektioner på en söndag i midsommartid!

År 1990 var jag i slutet av min agronomutbildning vid Sveriges lantrbuksuniversitet. Seminariekursen på fem poäng gjorde jag inom agrarhistoria och den ägnades åt studier av markanvändning under trehundra år i Perstorps by. Vill någon läsa om laga skifte på 1800-talet och förändrat kulturlandskap så är det bara att höra av sig så ordnar jag en kopia på arbetet. Man kanske faktiskt skulle kunna använda bloggen för att publicera arbetet på något sätt. Ska fundera på hur det skulle kunna ordnas. En scannad kopia kanske. Marcus Jonmyren brukar ha goda råd så jag får väl kolla med honom.

Telefonmöte med fullmäktigegruppen ikväll då landsbygdspartiet i Vimmerby endast får en plats i fullmäktiges landsbygdsberedning som ska ta fram ett landsbygdspolitiskt program i höst. Synd att alliansen inte vill ha vår mer av vår kompetens inom landsbygdspolitik. KD får en plats och M får två samt ordförandeskapet om jag tolkade den rapport från lilla alliansgruppmötet rätt där C företräddes av Leif Larsson och PerÅke Svensson. Jag hade förhinder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar