söndag 16 juni 2013

Sista veckan innan semester!

På måndag är det personalmöte i Kalmar som är min nya kontorsplats. Ska flytta mina grejer dit nu och direkt efter semestern ska jag åka dit och inreda mitt kontor där men till hösten blir det nog endast arbete där en gång per vecka eftersom jag ska arbeta med ett nationellt projekt på LRF i ett halvår. Stockholm ett par dagar per månad blir det nog istället och arbete hemifrån. Jag ska inreda en bra kontorsplats hemma under semestern som börjar med midsommarfirande!

På tisdag är det KS och då ska det tas beslut om förändringar i fibersatsningen i Vimmerby. Gruppmötena med centerpartiet respektive alliansen på måndag kväll blir därför extra intressanta tror jag.

Personer som är engagerade i byalagsbyggandet för fiber i olika delar av kommunen har ringt upp mig vid flera olika tillfällen för att diskutera deras problem och möjligheter att bygga Byanät. Detta är en viktig utvecklingsfråga för hela kommunen och den centrala punkten i frågan är likställigheten för alla medborgarna tycker jag. Ska det kosta dubbelt så mycket att fibrera sin villa i Locknevi som i Södra vi? Ska villorna i tätorten bekosta fibreringen på landsbygden och om ja till vilken kostnad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar