tisdag 18 juni 2013

Solel och positiva Hatts blogg om det!

Anna Karin Hatt har beskrivit att priset på solceller stadigt går ner så nu är det ekonomiskt lönsamt att satsa på solel för villaägare och fastighetsägare. Läs mer här genom att kopiera och klistra in denna länk: http://annakarinhatt.se/blogg/

Här finns kommentarer om utredningen om nettodebiteringen som kom i fredags. http://bengts.blogg.viivilla.se/ Bengts villablogg är en guldgruva för den som vill lära mer om solel.

Centerpartiet i Vimmerby har i en motion föreslagit att det ska finnas pengar i budget för 2014-2015 till soleleinvesteringar men tyvärr så saknas det sådana framtidssatsningar i alliansens budgetförslaget. Motionen har inte prioriterats tyvärr.

Vimarhem kommer dock att göra en liten satsning på solel så de får bli förebilden för andra på detta område i vår kommun och även Curt Tyrberg har ansökt om medel till solel.

Jag märker i mitt arbete med förnybar energi på LRF att intresset för solel ökar i takt med att motkrafter till vindkraft ökar. Det ska bli spännande att följa denna utveckling och på min privata önskelista finns soleleinvesteringar men då krävs att jag säljer mina andelar i O2. Det går nämligen inte att kombinera vindkraftsandelar och egen solel än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar