söndag 15 januari 2017

Next week

KS AU sammanträder för första gången 2017 och det är cirka 10 ärenden på agendan. 

Jag ska också förbereda mig inför kommundagarna i Göteborg i början av februari. Måste välja seminarier och nätverksträffar. Tror att utbildningsnätverket vinner mitt intresse då det är där jag har mitt yrke, utbildning och en hel del erfarenhet och kompetens att bidra med.

Ska också skriva klart en motion till vår kretsstämma i februari som jag hoppas bemöts positivt på distriktsstämman i slutet av mars och på riksstämman i september i Malmö. Återkommer till innehållet i den. 

DS AU träffas också snart och det ska bli roligt att dra igång det regionala politiska arbetet inför valet 2018. Det är mycket som ska ske redan 2017 med nomineringar till riksdagen mm. 

På fredag ska jag vara med på en pressträff med Christer Jonsson och Leif Larsson på Bakfickan i Vimmerby. 

Som vanligt ska jag också arbeta i Gamleby med undervisning i biologi och entreprenörskap med mina fantastiska medarbetare och elever där. Kunskapsspridning för unga är verkligen meningsfullt, tycker jag. 

Avslutar med en sammanfattning som KSO gjort om en utbildning som vi i kommunledningen fick i onsdags. Jag vill lägga till en sak på den listan och det är att kursledningen betonade värdet av att ha med oppositionen tidigt i beslutsprocessen vilket BUN nu under Lis- Astrid Anderssons ledning har.

Ha en bra vecka därute, wherewver u are! Make difference! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar