fredag 21 september 2018

Möten mellan människor skapar utveckling

Det goda samtalet i det öppna mötet där tolerans och tillit råder, det ger mig så mycket i mitt politiska arbete dessa dagar.

Igår mötte jag två olika personer som båda på olika sätt gav mig inspel som kommer att utveckla hela Vimmerby kommun. Tacksam för de tankar som de mötena gav och jag lovar att förvalta dem väl.

Besöksnäring var i fokus på det första mötet och vår motor ALV fick igår kväll motta ytterligare ett pris. STORT grattis till Jocke Johansson och hans personal. De gör ett mycket bra arbete för bygden.

Det finns mycket att utveckla kring destinationen och platsmarknadsföring bör bli en av de prioriterade sakerna nästa år. Finns mycket att vinna på ett konstruktivt samarbete mellan kommunen och den ekonomiska föreningen som driver Turistbyrån och som planerar att växla upp sina insatser framåt.

Det andra mötet handlade om en kreativ och konstnärlig idé som jag tror mycket på.

Tillsammans bygger vi hela Vimmerby kommun starkare med ansvar, mod och fantasi.

PS. REKO-ringen har cirka 600 deltagare och det hände på bara ett dygn. Tänk vad människor kan skapa tillsammans. Reko-ringen började med ett FB-inlägg i början av sommaren där jag ställde frågan om vi kunde starta en rekoring i Vimmerby. Nu har vi kommit en bit på vägen DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar