söndag 9 september 2018

TACK

Jag vill så här ett par timmar innan vallokalerna öppnar tacka alla som arbetar hårt för att upprätthålla vår demokrati.

Demokratin kan aldrig tas för given och behöver erövras varje dag.

Jag har precis lyssnat på slutdebatten mellan Annie Lööf och Jimmie Åkesson som sändes igår kväll på Expressen. (Missade den live på grund av sömnbehov) .

Den debatten visade tydligt vad detta val handlar om. Det är ett värderingsval och Jimmie Åkesson försökte hela tiden slingra sig för att framstå som ett ickerasistiskt parti. I mina ögon misslyckades han fullständigt med det eftersom masken fallit av i SVTs slutdebatt i fredags kväll.

Nu kommer offerkoftan fram och Åkesson väljer att bojkotta SVTs valvaka idag.

Hoppas att det inte leder till att fler luras att rösta på ett främlingsfientligt parti som saknar en realistisk ekonomisk politik, vill sänka abortgränsen, saknar en vision om ett jämställt Sverige där alla människor har lika värde,  saknar klimatpolitik som kan bygga världen mer hållbar sluta att ta emot kvotflyktingar mm. SD står inte för det Sverige som jag vill ha framåt där slutenhet och främlingsfientlighet är i fokus.

Jag vill ha ett Sverige där småföretagen får bättre förutsättningar, där vi tar ett större ansvar för klimatet och för Sveriges ekonomi, där vi förbättrar vården med fler läkare och sjuksköterskor mm.

Valet är ditt! RÖSTA på det parti som du tror på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar