lördag 8 september 2018

Värderingsval väntar

Vi kampanjade i Storebro igår.

Vi möttes av kommentarer som:

- Vad roligt att ett politiskt parti i Vimmerby är i Storebro. Vi har inte sett något annat parti här.

- Jag har inte bestämt mig ännu.

Det var många mycket intressanta samtal med Storebrobor igår och efter det förflyttade jag mig till Källängsparken för att vara med och inviga PARA SM special fotboll i Vimmerby som anordnas av Vimmerby IF i helgen. Kan verkligen rekommendera alla att ta en sväng ner till CEOS arena på lördag 9,30-18 eller 9.30-13 på söndag.

Idag kampanjar vi i Vimmerby utanför LINDEX 10-14 , Södra Vi 10-13 och Veterantraktorplöjning i Gullringen 10-14.

Själv delar jag upp min dag och börjar 10-11.30 i Vimmerby och sedan stannar jag en stund i Södra Vi innan jag avslutar min valrörelse i Gullringen 12-14 på Veteranplöjningen.

Sedan blir det en sväng till CEOS förståss.

Kollade slutdebatten på SVT igår kväll. Min slutsats är att det är verkligen ett värderingsval imorgon. Ett val mellan hopp och förtvivlan , mellan hot och möjligheter. Kryssa en centerpartist den 9 september. Har du förtidsröstat och ändrat Dig? Det går att ångerrösta i en vallokal imorgon. Ta chansen att föra Vimmerby, Kalmar län och Sverige FRAMÅT med möjlighetspolitik istället för främlingsfientlighetspolitik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar