fredag 16 augusti 2013

Färgglada naglar till frukost i Malaga !

Firar sonens 21-årsdag i Malaga och till frukosten läser jag den spanska tidningen AS och hittar en notis om Emma Green Tregaros färgglada naglar. Sociala medier, tidningar, TV och radio pratar om Isinbayevas utspel att det är kränkande av Emma att måla sina naglar i flera färger. Jag tycker det är färgglatt, fritt och uppfriskande och modigt av Emma . Girl power! Tänk om och tänk rätt Yelena och Ryssland och låt människor vara som de vill. Det är respekt!
 

2 kommentarer:

  1. Det handlar om att man i Ryssland inte vill tillåta organisationer att vända sig med info om HBT frågor till BARN. Det tycker jag är bra. Tycker inte du det?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att de som sysslar professionellt med sexualinformation enligt läroplanen ska informera barn om sexuliteten. Jag tycker inte att ett land ska stifta lagar om specifik propaganda. Jag tycker att Emma Green Tregaro gjorde en bra insats men håller med Jonas Karlsson som sammanfattade det hela med att Emmas viktigaste insats i detta sammanhang är att hon pekade på att den internationella idrottsrörelsen måste besluta hur det får bedrivas propaganda bland idrottare. Det är många idrottare som visar olika attribut och religiösa riter i samband med tävling och det måste ju oftast vara OK även om det ibland kanske i framtiden kommer att uttryckas politiska åsikter i samband med idrott som de flesta inte vill se och då är det centralt med ett tydligt regelverk. Idrott är idrott och politik är politik fastslår Jonas Karlsson. Vad tycker du?

    SvaraRadera