lördag 24 augusti 2013

Kulturaktiviteter i Vimmerby

Jag har under de senaste två kvällarna ägnat mig åt kultur som berikat min vardag på ett storartat sätt. Först ut var Karin Alvtegen och Dorotea Bromberg som beskrev författarskapets process med mera utifrån Karins senaste bok: Fjärilseffekten som sålde slut under kvällen. En fin kväll med bara kvinnor i publiken. Det fascinerade mig att inte en enda man attraherades av att möta dessa spännande kvinnor på Vimmerby bokhandel. Tack ni som ordnade denna kulturkvällen. Övergången till nästa stycke är att Karin Alvtegen förärades boken Ingebo Ekocafé av Bianca Pommerenke som tack för föreläsningen....

I går kväll var jag således på en annan fin kulturaktivitet nämligen musikkväll med Västra Sevede LRF-avdelning. Först fick vi en upplevelse vandring till "Mördarlyckorna" där vår värd Kristina Lindelöf berättade om alla hemskheter som skedde där på 1830-talet när bonden dräpte drängen på grund av misstänkt otrohet med bondens fru. Sedan dränkte sig bonden i en göl i närheten. En härlig vandring med snacks och bubbelpaus på den fina leden i Ingebo. Kan varmt rekomenderas och så blir man ju hungrig och kan inmundiga god mat efteråt.

Sagt och gjort för sedan åt vi stenugnsbakad pizza på Ekocafeet för att slutligen lyssna på och sjunga till Niklas Grunden på fiol, Krister Adelsköld på klaviatur och Robert Danielsson på gitarr. En härlig kväll i den ljusa festvåningen i Ingebo. Tack till er som ordnade detta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar