torsdag 26 mars 2015

1000 sidvisningar igår är rekord för min blogg

Jag har skrivit om behovet av att renovera idrottshallen samt bygga en ny idrottshall intill den befintliga vid Vimarskolan. Vimmerby innebandyklubb har beskrivit sin situation och delgett mig sina punkter om skälen till varför det behöver byggas en hall och vad som behöver åtgärdas i befintlig hall. Jag beskrev även med en länk hur man gjorde i Hovmantorp när innebandyklubben befann sig i samma expansiva läge som Vimmerby innebandyklubb nu befinner sig i. 

991 sidvisningar blev resultatet vilket jag tolkar som att det finns ett mycket stort behov och stort intresse för att det byggs och renoveras i Vimmerby. Min blogg hade cirka 800 sidvisningar på valnatten när jag beskrev valresultatet och cirka 600 visningar när jag skrev om ITSAM år 2012. 

Jag vill initiera ett stormöte i april om hallbygge och nu vill jag att ni spelar in vilka som ska uppvaktas för att komma och bli delaktiga i planerna kring hur vi tillsammans ska åstadkomma en renovering och ett nytt hallbygge liknade den process som skedde i Hovmantorp. Vi måste mötas och faktiskt få till verkstad så att föreningarna i Vimmerby som nyttjar hallar inte drabbas av samma långbänk som Ceos arena. Skriv i kommentarsfältet nedan eller skicka PM på Facebook eller mejl på ingela.nilsson.nachtweij@vimmerby.se

Korpen, Aktiv ungdom och Vimmerby innebandyklubb har redan kontaktat mig i detta ärende. Vilka fler och vilka företag skulle kunna vara intresserade av att bli delaktiga i bygget av en ny hall? 

Åbrohallen, Arlahallen, Skanskahallen, ALV-hallen? Vad är möjligt? Vad ör omöjligt? Låt oss träffas och diskutera som en början på en process där målet är en ny hall med underifrånperspektiv och med ett tydligt behovsunderlag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar