onsdag 11 mars 2015

Kommunallagen

Jag vill efter gårdagens erfarenheter av sammanträde med KS rekommendera den politiska ledningen i Vimmerby att läsa på. Här finns bra text om reglerna för kommunens politiker. Jag yrkar härmed på att kommunallagen i fortsättningen ska följas även på kommunstyrelsens sammanträden men även på möten med kommunfullmäktige i Vimmerby . Jag citerar Vänsterpartisten Hermansson, nån jävla ordning måste det vara ...

Till exempel ska det bli två extra budgetmöten med kommunfullmäktige , ett den 4 maj och ett den 7 september . Kostnaden för vardera mötet är uppskattningsvis15000 kr och häromdagen var det ett möte med alla gruppledarna för alla partier i KFs och arvodet för den kvällen landar väl på cirka 10 000kr skulle jag tro. Vill medborgarna i Vimmerby verkligen betala dessa höga kostnader för sammanträden? Jag tror att alla möten kan bli mycket effektivare om ordföranden för mötet är väl inlästa på kommunallagen och kan hantera alla situationer snabbt och effektivt med hjälp av ett öppet och bra samarbete med tjänstemännen som finns till hands.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar