onsdag 23 november 2016

Tack till alla som arbetat med Stadshusets festliga 40-årsfirande

Igår fyllde Stadshuset i Vimmerby 40 år och samma dag fyllde faktiskt kommunhuset i Hultsfred 25 år.

Märkliga sammanträffande men icke desto mindre reflekterar jag över att det finns ett stort värde i att samla till ett firande då och då oavsett skälet.

Det sociala kapitalet och stoltheten över att arbeta i Stadshuset ökade igår, som jag ser det. 

Kommunkören visade på det. De bjöd på egenskriven fyndig text (Mia Gustafsson) och en slagdänga från 1976, Jag vill vara din, Margareta till komp av Patric Engkvist och Bert Olaisson. (Livfens är visserligen ett Hultsfredsband men deras bolag har postadress Vimmerby sedan förra veckan enligt Patric.)

Kommunalråden höll tal och alla tidigare (nu levande) KSO samlades för fotografering och blomstermottagning. Bild på de fyra centerpartistiska råden, två moderata KSO och ett socialdemokratiskt kommunalråd finns nedan. Bengt Johansson höll ett gripande och intressant tacktal och jag imponeras av hans klokskap och det förtroende som han har från många Vimmerbybor. Han är en mycket god förebild och ger alltid goda förslag när vi samtalar med varandra. 

Lennart Nygren och jag ordnade fotografering av de kommunfullmäktigeordföranden som fanns på plats. Tyvärr fanns inte Leif Carlsson och Per-Ove Hemmingsson närvarande men bilden på oss fyra som fanns på plats finns nedan. 

En minnesvärd dag som avslutades med firande av maken som får kommunens kultur- och fritidspris 2016 och välbesökt och viktig föreläsning om nätmobbning på Folkhögskolan. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar