lördag 1 februari 2014

Göteborg och Malmö levererar!

På några dagar upplever jag två av de tre största städerna i Sverige . Min bror skröt när han besökt sju huvudstäder i Europa på två veckor och det rekordet är svårslaget! 

Men jag tycker att det är intressant att uppleva Göteborg och Malmö på bara några dagar. Valkurs i Göteborg och kommundagar i Malmö . Två helt skilda upplevelser men båda är kopplade till min politiska gärning just nu. 

Nu kommer Pågatåget som ska ta mig till Hyllie och Malmömässan. En spännande dag väntar med EU-valet i fokus på morgonen och sedan före lunch så ska Micael Arthursson peppa oss inför den bästa valrörelsen någonsin. Mobilisering är Centerpartiets styrka och all den motkraft som Annie Lööf upplever taggar mig så klart. Hon är ung och hon är kvinna och förtjänar mer uppskattning för sitt värv. Hon får ta alldeles för mycket kritik bara för att hon vågar stå stark när det blåser. 

Hon lanserade igår vår närodlade politik som vårt valbudskap och det är ett riktigt bra och decentralistiskt budskap tycker jag. För mig blir det lätt att driva valrörelse med ett så klockrent budskap i ryggen. Hon lanserade igår vår närodlade politik som vårt valbudskap och det är ett riktigt bra och decentralistiskt budskap tycker jag. För mig blir det lätt att driva valrörelse med ett så klockrent budskap i ryggen. 

Jag samtalade med miljöminister Lena Ek i en viktig lokal fråga i Vimmerby kommun igår kväll och det gav mig stöd och idéer för hur man kan arbeta vidare i den frågan. Jag ska fortsätta att driva den frågan på olika sätt för den är så viktig för kommunen och kan bli prejudikat för flera fall. 

Närodlad politik som kan ge nationell betydelse, helt enkelt. 

Med detta börjar min valrörelse i Vimmerby. Jag har identifierat flera valfrågor som jag vill driva och dessa ska vi diskutera i kretsstyrelsen på måndag kväll. Då ska vi också utse två lokala valkampanjledare. Fokus på valseger i Vimmerby ! Nu kör vi! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar