fredag 21 februari 2014

Valplattform 2014

Jag läser C -tidningen och vad Micael Arthursson skriver om Centerpartiets nationella valplattform. Jag tycker om det jag läser och fokuserar på de frågor som jag också vill driva nämligen småföretagarfrågorna , jobbskaparpolitik och landsbygdsfrågorna. Jobb i HELA landet, JOBB i hela Vimmerby kommun. 

Regelförenkling och jobbskapande åtgärder för att fler jobb ska skapas i hela Sverige och i hela Vimmerby kommun. 

Så tycker jag att vår närodlade politik ska vara i Sverige och i Vimmerby kommun. 

100%förnybar energi och på sikt en fossilfri fordonsflotta, solel och en giftfri miljö är också viktiga frågor och där tycker jag att Bo Svenssons motion om att inventera farliga plaster på dagis i Vimmerby kommun är mycket bra. ftalater, flamskyddsmedel och bisfenol A vilka är hormonstörande ska bort tycker vi. 

Skolfrågorna och omsorgsfrågorna för små barn och för äldre vill jag också ha med och förbättringar för pensionärerna som förlorat så mycket på det femte jobbskatteavdraget. Bertil Axelsson skriver om det på Facebook . Vore bättre med ett annat system för pensionerna som skulle bli rättvisare. Återkommer om detaljerna i det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar